HOME PAGE HOME PAGE
Neděle 08.06.2025
 
AREÁL SOLISKO
Dopravní přístupnost
Mapa areálu
Lyžařské trasy
Občerstvení
Lyžařská škola
SKI servis
Půjčovna lyží
Parkoviště
Fotogalerie
Ceník služeb
Napište nám
SJEZDOVKY A VLEKY
Sjezdovka 600 m
Sjezdovka 450 m
Sjezdovka 280 m
AKTUALITY A ZPRÁVY
Aktuality
Akce v regionu
HORNÍ BEČVA
Obec Horní Bečva
Historie obce
Symboly obce
Památky a architektura
Kultura a zábava
Přírodní zajímavosti
Turistické zajímavosti
Sport a relaxace
Ubytování a stravování
Obchod a služby
Vzdělávání
Zdravotnictví
Policie a hasiči
Pohotovostní služba

Práce na parní lokomotivě je radostí i galejemi

V počátcích historických jízd na Osoblažce parní lokomotivy obsluhovali pamětníci, kteří pracovali na železnici už v parní éře. Protože je tato práce fyzicky velmi náročná, je nejvyšší čas zaškolit mladé pomocníky.
Strojvůdcům veteránům se snaží pomáhat asi pětice mladých nadšenců, čerstvých maturantů, kteří by rádi pochytili co nejvíc z jejich řemesla.
"Jet s parní lokomotivou je poměrně jednoduché. Pro začínajícího mašinfiru je nejdůležitější pochopit, jak parní stroj funguje a co všechno se může na lokomotivě pokazit, aby si dokázal poradit s drobnějšími opravami. O práci na parní lokomotivě je velký zájem, přestože při přikládání do kotle topič pracuje za teplot kolem osmdesáti stupňů. Je to fyzicky velmi náročná, ale krásná práce. Do pěti let bude nutné nahradit železniční pamětníky novou generací. Jen hrstka lidi dostane v životě příležitost řídit parní lokomotivu, takže je to určitě privilegium, a na druhou stranu to jsou galeje." popsal Jaromír Foltýn práci mašinfíry na parostroji
Krnovské noviny REGION
ze dne 13.října 2009
Zveřejněno 13.10.2009 v 20:28 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®